top of page

כתובה אלטרנטיבית – להתחתן בדרך שלכם

עודכן: 12 במאי 2020



אם אתם מעוניינים לחגוג את טקס נישואיכם באופן קצת שונה, שאיננו במסגרת המסורתית המוכרת, הרי שטקס נישואין אלטרנטיבי יכול להיות הטקס המתאים. במסגרת טקס נישואין מסוג זה, תוכלו אתם עצמכם לבחור נוסח כתובה אלטרנטיבית בכל דרך שתרצו, שיבטא את עקרונותיכם ואמונותיכם לגבי חייכם המשותפים. כתובה אלטרנטיבית הינה כמעין חוזה אהבה בין בני הזוג, הנחתם במועד החתונה עצמו ובעל חשיבות רבה במיוחד, שכן שני בני הזוג אחראים על ניסוחו. כתובה שכזו מאפשרת לכם מקום של ביטוי לרגע מרגש במיוחד. כתובה אלטרנטיבית מאפשרת לכם לחלוק עם יקיריכם יום חשוב זה בדרך בה תבחרו, וללא מגבלות ותנאים.



כתובה אלטרנטיבית – ביטוי אישי במסגרת טקס הנישואין

אלה, הבוחרים שלא להינשא דרך הרבנות בישראל, כלומר, אינם מעוניינים בטקס נישואין אורתודוקסי, ימצאו כתחליף את טקס הנישואין האלטרנטיבי. טקס נישואין מסוג זה יכול להיעשות במסגרת טקס אזרחי או טקס דתי רפורמי או קונסרבטיבי. טקסי נישואין אלה, כוללים ערכים נוספים, כמו שוויון בין הגבר לאישה והאפשרות לבחור את אופי ניהול הטקס והמשמעויות, אותן מעוניינים בני הזוג להעניק לו. כתובה, שהינה חלק מטקס אלטרנטיבי זה, מחליפה את הכתובה הרגילה וכוללת את כל המשמעויות הנוספות, אותן מבקש הזוג להביע ולשתף עם אורחיו. במידה ובני הזוג בוחרים בטקס נישואין רפורמי או קונסרבטיבי, מתנהל הטקס תוך שמירה על צביון דתי, עם אלמנטים אלטרנטיביים (כמו כתובה אלטרנטיבית, כאמור), בעוד שטקס נישואין אזרחי איננו כולל אלמנטים דתיים כלל. חשוב לציין, גם זוגות הבוחרים להינשא במסגרת טקס נישואין אורתודוקסי יכולים לכתוב כתובה נוספת, כתובה אלטרנטיבית, אולם זו תהיה בנוסף לכתובה הרגילה, הכתובה המסורתית. כתובה אלטרנטיבית, במסגרתו של טקס נישואין אורתודוקסי, תוכל לבטא גם היא ערכים נוספים ומשמעויות, שאינם מופיעים בכתובה המסורתית ולהיות כמעין תוספת אישית ופרטית יותר לזו הקיימת.


כתובה אלטרנטיבית – ניסוח הכתובה

כתובה אלטרנטיבית כוללת נוסח כתובה שאיננו זה המופיע בכתובה רגילה. נוסח כתובה זו מהווה מעין ברית האהבה בין בני הזוג ומשקף את השקפתם ואמונתם של בני הזוג לגבי חייהם המשותפים. האמירות המופיעות בכתובה, בין אם שירי אהבה או משפטים מסוגננים, הנאמרים על ידי בני הזוג, כוללים אמירה אישית, פרטית, המבטאת את התחייבותם זה לזו, את שאיפותיהם, חלומותיהם וכל אשר על ליבם, ובכל דרך יצירתית אפשרית. ככזו, המתייחסת לשני בני הזוג באופן שוויוני, כתובה אלטרנטיבית כוללת את אמירותיהם של שני בני הזוג, ביחד ולחוד. כתובה אלטרנטיבית, הנחשבת כחוזה של אהבה, בעלת חשיבות רבה ומשמעות עמוקה לחייהם המשותפים של בני הזוג מרגע זה ואילך.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page